
A Múzeumok éjszakáján a Keleti pályaudvaron a MÁV - Gépészet nyílt napot tartott, amelyen többek között a legérdekesebb, a Kádár vonat mellett, kiállították még a 010-es Nohabot, megtekinthető volt az üzem és a néhány nem minden napi vasúti kocsi. Hála a remek vezetésnek, több órát sikerült itt eltöltenem. Mind a Kádár vonatot, mind a Nohabot közelről is szemügyre vehettük, be lehetett járni mindkettőt.
A legérdekesebb a Kádár vonat volt:

A vonat kívülről Rába, belülről Ganz gyártmány.

Régebben eredetileg a Kádár címer díszítette az elejét, nem vörös csillag.

A mozdonyvezető fülke, a kezelőszervekkel.

Négy kényelmes szék volt egymás mellett és az elmaradhatatlan, piros telefon.

A fülke teteje, ahol volt egy kapcsoló, amivel választani lehetett a zenehallgatás
és a beszélgetés között.

A tárgyaló.

A testőrök fülkéjének oldala

Kádár János rádiója a fülkéjében.

És asztala egy telefonnal.

Ízléses és modern, még mai szemmel is a mosdó. A színek is kellemesek.

A tárcsa a hőfok pontos beállítására szolgált.

A kilátás a motorvonat túlsó végéből.
A Kádár különvonatról létezik egy dokumentumfilm is, melyben az egykori üzemeltetők, személyzet emlékeznek vissza a vonatal és munkájukkal kapcsolatos emlékeikre.

A vonat motortere.

És ilyen volt a lépcső
Az M61 010-es Nohab







A vonat kívülről Rába, belülről Ganz gyártmány.

Régebben eredetileg a Kádár címer díszítette az elejét, nem vörös csillag.

A mozdonyvezető fülke, a kezelőszervekkel.

Négy kényelmes szék volt egymás mellett és az elmaradhatatlan, piros telefon.

A fülke teteje, ahol volt egy kapcsoló, amivel választani lehetett a zenehallgatás
és a beszélgetés között.

A tárgyaló.

A testőrök fülkéjének oldala

Kádár János rádiója a fülkéjében.

És asztala egy telefonnal.

Ízléses és modern, még mai szemmel is a mosdó. A színek is kellemesek.

A tárcsa a hőfok pontos beállítására szolgált.

A kilátás a motorvonat túlsó végéből.
A Kádár különvonatról létezik egy dokumentumfilm is, melyben az egykori üzemeltetők, személyzet emlékeznek vissza a vonatal és munkájukkal kapcsolatos emlékeikre.

A vonat motortere.

És ilyen volt a lépcső
Az M61 010-es Nohab






A pályaudvaron jelenleg 4db, volt V-42-es mozdony található, amit villamos fűtőgépként használnak. Ezek egyenlőre szerencsére megúszták a feldarabolást. Az egyiket, nem régen hozták vissza felújításból, ahol újrafényezték. Ez a sor végén áll sajnos, kevésbé látszik, mert nem lehett közel menni hozzájuk. 3 áll a sorban, a 4. a pályaudvar szélén, a Kerepesi út felől található.

És még néhány érdekesség....

Együttállás

Egy spanyol komfort kocsi. Érdekessége, hogy alul-felül padlószőnyeg van,
minden éghetetlen anyagból készült, és nagyon kényelmes és esztétikus.

És egy spanyol hálókocsi, ami már a képre nézve is nyomasztó a szűk terek,
a sötétség, a kis ablakok és a fülkék miatt.

És még néhány érdekesség....

Együttállás

Egy spanyol komfort kocsi. Érdekessége, hogy alul-felül padlószőnyeg van,
minden éghetetlen anyagból készült, és nagyon kényelmes és esztétikus.

És egy spanyol hálókocsi, ami már a képre nézve is nyomasztó a szűk terek,
a sötétség, a kis ablakok és a fülkék miatt.