A Múzeumok éjszakáján a Keleti pályaudvaron a MÁV - Gépészet nyílt napot tartott, amelyen többek között a legérdekesebb, a Kádár vonat mellett, kiállították még a 010-es Nohabot, megtekinthető volt az üzem és a néhány nem minden napi vasúti kocsi. Hála a remek vezetésnek, több órát sikerült itt eltöltenem. Mind a Kádár vonatot, mind a Nohabot közelről is szemügyre vehettük, be lehetett járni mindkettőt.
A legérdekesebb a Kádár vonat volt:
A vonat kívülről Rába, belülről Ganz gyártmány.
Régebben eredetileg a Kádár címer díszítette az elejét, nem vörös csillag.
A mozdonyvezető fülke, a kezelőszervekkel.
Négy kényelmes szék volt egymás mellett és az elmaradhatatlan, piros telefon.
A fülke teteje, ahol volt egy kapcsoló, amivel választani lehetett a zenehallgatás
és a beszélgetés között.
A tárgyaló.
A testőrök fülkéjének oldala
Kádár János rádiója a fülkéjében.
És asztala egy telefonnal.
Ízléses és modern, még mai szemmel is a mosdó. A színek is kellemesek.
A tárcsa a hőfok pontos beállítására szolgált.
A kilátás a motorvonat túlsó végéből.
A Kádár különvonatról létezik egy dokumentumfilm is, melyben az egykori üzemeltetők, személyzet emlékeznek vissza a vonatal és munkájukkal kapcsolatos emlékeikre.
A vonat motortere.
És ilyen volt a lépcső
Az M61 010-es Nohab
A vonat kívülről Rába, belülről Ganz gyártmány.
Régebben eredetileg a Kádár címer díszítette az elejét, nem vörös csillag.
A mozdonyvezető fülke, a kezelőszervekkel.
Négy kényelmes szék volt egymás mellett és az elmaradhatatlan, piros telefon.
A fülke teteje, ahol volt egy kapcsoló, amivel választani lehetett a zenehallgatás
és a beszélgetés között.
A tárgyaló.
A testőrök fülkéjének oldala
Kádár János rádiója a fülkéjében.
És asztala egy telefonnal.
Ízléses és modern, még mai szemmel is a mosdó. A színek is kellemesek.
A tárcsa a hőfok pontos beállítására szolgált.
A kilátás a motorvonat túlsó végéből.
A Kádár különvonatról létezik egy dokumentumfilm is, melyben az egykori üzemeltetők, személyzet emlékeznek vissza a vonatal és munkájukkal kapcsolatos emlékeikre.
A vonat motortere.
És ilyen volt a lépcső
Az M61 010-es Nohab
A pályaudvaron jelenleg 4db, volt V-42-es mozdony található, amit villamos fűtőgépként használnak. Ezek egyenlőre szerencsére megúszták a feldarabolást. Az egyiket, nem régen hozták vissza felújításból, ahol újrafényezték. Ez a sor végén áll sajnos, kevésbé látszik, mert nem lehett közel menni hozzájuk. 3 áll a sorban, a 4. a pályaudvar szélén, a Kerepesi út felől található.
És még néhány érdekesség....
Együttállás
Egy spanyol komfort kocsi. Érdekessége, hogy alul-felül padlószőnyeg van,
minden éghetetlen anyagból készült, és nagyon kényelmes és esztétikus.
És egy spanyol hálókocsi, ami már a képre nézve is nyomasztó a szűk terek,
a sötétség, a kis ablakok és a fülkék miatt.
És még néhány érdekesség....
Együttállás
Egy spanyol komfort kocsi. Érdekessége, hogy alul-felül padlószőnyeg van,
minden éghetetlen anyagból készült, és nagyon kényelmes és esztétikus.
És egy spanyol hálókocsi, ami már a képre nézve is nyomasztó a szűk terek,
a sötétség, a kis ablakok és a fülkék miatt.